محتوا نویس حرفه ای

تولید محتوا

علی شیرین آبادی محتوا نویس حرفه ای

انواع خدمات تولید محتوا
تولید محتوا را می توان برای وبسایت ها، وبلاگ ها، شبکه های اجتماعی، ایمیل ها و ….. تولید کرد. هر یک از این بسترها نوع خاصی از محتوا را می طلبد. انواع تولید محتوای مورد نیاز برای این بسترهای ارتباطی را می توان به چهار دسته تصویری، صوتی، ویدیویی و متنی تقسیم کرد. در ادامه به معرفی مختصر هر از انواع تولید محتوا می پردازیم.

تولید محتوای تصویری
با تصاویر مناسب و جذاب می توان مخاطبان و کاربران را به سایت ها و شبکه های اجتماعی هدایت و آن ها را جذب کرد. مخاطبان به هنگام جستجوی کلیدواژه ای در موتور جستجوی گوگل، تصاویر بسیار متنوع کلیدواژه ها هم در بخش تصاویر گوگل نمایش داده می شود. کاربران روی وبسایت هایی کلیک می کنند که تصاویر جذاب و مناسبی را به نمایش گذاشته است. تولید و قرار دادن تصاویر مناسب در وبسایت ها روشی مهم برای جذب کاربران برای مطالعه محتواب وبسایت هاست.

تولید محتوای صوتی
از جمله انواع تولید محتوا که مورد استقبال کاربران قرار می گیرد و برای آن ها محتوایی مناسب محسوب می شود، تولید محتوای صوتی است. فایل های صوتی و پادکست ها دو نمونه بارز محتوای صوتی محسوب می شوند. محتوای صوتی از جمله راه های جذب کاربران و مخاطبان به سوی سایت و شبکه های اجتماعی است. این نوع محتوا علاقمندان و طرفداران بسیاری دارد. مطالب و محتواهای زیادی را می توان در زمینه های متنوع به روش صوتی  تولید کرد و آنان را در اختیار کاربران و مخاطبان خاص این زمینه ها قرار داد.

تولید محتوای ویدئویی
امروزه تولید محتوای ویدئویی از محبوبیت بسیاری برخوردار است. به گونه ای که محتوای ویدئویی از جمله بهترین روش ها برای جذب کاربران و مخاطبان است. محتوای ویدئویی می تواند در مدل ها و انواع مختلف تولید شود و در انواع وبسایت ها و شبکه های اجتماعی به نمایش گذاشته شود و به جذب مخاطبان بپردازد. برای مثال در شبکه اجتماعی اینستاگرام هر روزه با تعداد بی شماری محتواهای ویدئویی شامل فیلم و کلیپ مواجه می شویم که هر یک به نوعی به دنبال جذب کاربران هستند.

تولید محتوای متنی
شاید بتوان گفت تولید محتوای متنی یکی از قدیمی ترین و متداول ترین روش های تولید محتوا محسوب می شود. محتوای متنی این امکان را برای مدیر سایت فراهم می کند که با استفاده از کلیدواژه های خاصی وبسایت خودش را با استفاده روش های خاصی بهینه سازی کند. به این صورت که پس از بهینه سازی و ارتقای رتبه به هنگام جستجوی کلیدواژه ها توسط کاربران در موتورهای جستجو، آن وبسایت برای کاربران نمایش داده خواهد شد.
محتوای متنی خود به انواع مختلفی تقسیم می شود. از جمله می توان به محتوای متنی عمومی، محتوا و مقالات پژوهشی و تخصصی، خبرنامه ها، گزارش، معرفی محصول، تبلیغ نویسی، ریپورتاژ خبری و ترجمه اشاره کرد. این محتواهای متنی از نظر محل انتشار هم به وبسایت ها، شبکه های اجتماعی، پیامک ها، خبرنامه ها و ایمیل ها و …. تقسیم می شود.

سئو محتوا چیست؟
سئو (seo) مخفف عبارت search engine optimization بوده که به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. هر کاربری برای یافتن محتوای مورد نظرش در فضای اینترنت با واژه یا عباراتی در موتورهای جستجو همانند گوگل جستجو می کند. موتورهای جستجو هم از میان صدها هزار سایت، مرتبط ترین ها را با کلمات جستجوی کاربر پیدا می کنند و در صفحات جستجو نشان می دهند. اگر سایت شما در صفحات اول و دوم فهرست نتایج نشان داده شود کاربران زیادی از سایت شما بازدید می کنند؛ اما اگر این سایت در صفحات بعدی مثلا در صفحه ده نمایش داده شود کم تر کاربری وارد آن می شود.
سئو روشی حرفه ای و ارزشمند است که محتوا و سایت شما را به گوگل بهتر می شناساند. سئو سایت اقدامات و روش های خاصی دارد. یکی از اقدامات لازم، تولید محتوای باکیفیت و مبتنی بر اصول سئو است. یعنی محتوا باید از نظر موتورهای جستجو، محتوایی مناسب و ارزشمند باشد تا سبب بهبود رتبه در صفحه نمایش جستجو باشد. در واقع برای دریافت بهترین نتیجه از انتشار بک لینک و  رپورتاژ آگهی در سئو نیاز به محتواهای حرفه ای نوشته شده بر اساس اصول سئو میباشد.

ویژگی های محتوای متنی مخاطب پسند
محتوای متنی باید سبب جذب مخاطبان و کاربران شود و مطالعه این محتوا برای آن ها لذت بخش و تاثیرگذار باشد. از این رو باید محتوای متنی شما ویژگی ها را داشته باشد و لازم است نکاتی را در نوشتن آن رعایت کنید. در ادامه این ویژگی ها مورد بررسی قرار گرفته است.

جذاب و مخاطب پسند بودن
محتوای متنی که تولید می کنید باید جذاب باشد و مخاطبان و کاربران را به خود جذب کند. زیرا کاربران از خواندن محتوای خسته کننده و تکراری بیزار هستند و با دیدن چنین محتوایی صفحه سایت را می بندند. استفاده از عبارات و کلمات جذاب به همراه سادگی و وضوح سبب ترغیب و جذب خوانندگان برای مطالعه محتوای شما می شود.

داشتن ساختار مشخص و روشن
محتوای متنی شما باید از ساختار مشخص و روشنی برخوردار باشد. رعایت مقدمه، بدنه، تیترها، پاراگراف ها و جمع بندی در محتوای متنی سبب ایجاد ساختاری مطلوب و مشخص برای آن می شود. سعی کنید مطالب و نوشته های خود را در پاراگراف های کوتاه بنویسید. نتایج مطالعات نشان می دهد اگر محتوا از چارچوب و ساختار مناسب و مشخصی برخوردار باشد مخاطبان بیشتر جذب محتوا شده و از مطالعه آن لذت بیشتری می برند.

ساده نوشتن
محتوا باید برای مخاطب ساده و روان باشد. این ویژگی علاوه بر این که فهم محتوا را برای کاربر آسان می کند برای گوگل هم محتوایی مناسب محسوب می شود. اگر شما محتوایی بنویسید که پیچیده بوده و فهم آن برای کاربر دشوار باشد، باعث می شود کاربران از مراجعه به صفحه سایت شما صرف نظر کنند. علاوه بر این در رتبه بندی صفحه سایت شما توسط گوگل هم تاثیر منفی می گذارد.

تولید محتوای باکیفیت
هر چه محتوای متنی شما باکیفیت باشد نوعی ارزش قائل شدن برای مخاطبان و کاربران است. از این رو محتوایی باکیفیت تولید کنید که معطوف به حل مشکلات مخاطبان باشد. علاوه بر این محتوای باکیفیت سبب ایجاد بینش های جدید در مخاطبان و کاربران می شود و به این ترتیب هم در علاقمندی و جذب آن ها به سایت شما تاثیر قابل ملاحظه ای می گذارد.

مختصری درباره خودم

علی شیرین آبادی محتوا نویس حرفه ای

من علی شیرین آبادی، تولیدکننده محتوای متنی هستم و به صورت حرفه ای برای سایت ها و شبکه های اجتماعی تولید محتوا انجام می دهم. با وبسایت ها و کارفرماهای مختلفی همکاری داشته ام. در حوزه هایی همانند گردشگری، خودرو و قطعات آن، زیبایی و پزشکی، معرفی محصول، فناوری اطلاعات، لوازم ساختمانی، تاسیسات و …… تجربه تولید محتوای متنی دارم.
مقالات و محتوایی که بنده آن را تولید می کنم مبتنی بر اصول سئو بوده و لحن ساده و روانی دارد. البته از ویژگی جذاب و یونیک بودن هم برخوردار است. لینک چند نمونه کار بنده را در در قسمت پایین آورده شده است.

https://blog.rahbal.com/author/shirinabadi/
https://khodronevis.com/author/shirin/

 

 


توانایی های و ویژگی هایی که بنده در تولید محتوا دارم شامل موارد زیر می شود:
    تسلط به اصول نگارش فارسی و رعایت قواعد دستوری آن
    آشنایی کامل با جستجوی اینترنتی و یافتن مقالات مرتبط با موضوع
    آمادگی یادگیری هر گونه مطالب در حوزه تولید محتوا
    مسئولیت پذیری و داشتن نظم و انضباط در خدمات تولید محتوا
    آشنایی با اصول سئوی سایت و نگارش مقالات و محتواهای مناسب فضای اینترنت
    اهمیت دادن به عنصر خلاقیت و نوشتن محتواهای جذاب و خلاقانه
    توانایی داستان سرایی و آفرینش روایتی جذاب از موضوع
    نوشتن محتواهای متناسب با نیازهای کاربران و کوشش در حل مشکلات آن ها در محتوا
    داشتن تقویم محتوایی برای برنامه ریزی و مدیریت زمان برای تولید محتوا
    آشنایی با نرم افزار وردپرس و توانایی کار با آن

کلام آخر
در این مقاله تلاش کردیم تا موضوع تولید محتوا را بررسی کرده و انواع آن را معرفی کنیم. بدون شک تولید محتوا نیاز اساسی و ضروری کسب و کارها در حال حاضر است. بدون تولید محتوا هیچ کسب و کاری قادر به دیده شدن در فضای اینترنت که توام با رقابت شدید است، نخواهد بود. چنانچه نیاز به تولید محتوایی باکیفیت، مبتنی بر اصول سئو و در عین حال جذاب هستید، می توانید از طریق تماس با اینجانب سفارش تولید محتوا دهید تا در کوتاه ترین زمان محتوای مورد نیازتان تهیه و ارسال شود.

شماره تماس: 09195111973  (از طریق پیام رسان واتساپ به این شماره پیام ارسال کنید)
ایمیل: shirinabadi.ali@gmail.com